Laden Evenementen

We leven niet in een tijdperk van verandering, maar in een verandering van tijdperk…

Deze nieuwe werkelijkheid vraagt van jou als notaris dat je open staat voor verandering, flexibel bent en maakt het van essentieel belang om helder voor ogen te hebben:

  • Wat de visie voor je eigen kantoor is…            => Wie ben je? Waar sta je voor?
  • Wat je kernwaarden zijn….                               => Wat streef je altijd na als notaris?
  • Wat je kernactiviteiten zijn…                           => Waar blink je in uit?
  • Op welke wijze je dit alles vorm wilt geven    => Welke (strategische) keuzes horen daarbij?

In deze cursus ga je samen met vakgenoten en docenten die bekend zijn met de notariële praktijk op zoek naar antwoorden op deze vragen!

De doelstellingen voor deze cursus zijn:

  • Het ontwikkelen van een inspirerende visie op het eigen kantoor en de persoonlijke autoriteit om die visie vorm te geven;
  • Het vergroten van de efficiëntie binnen de kantoororganisatie door de aspecten die bijdragen aan het succes van de organisatie én de aspecten die nog aandacht behoeven in kaart te brengen;
  • Uitbreiding van je palet aan communicatieve vaardigheden en daarmee het contact en de samenwerking binnen de eigen organisatie verbeteren.

Praktische informatie:

  • cursusduur: 1,5 dag bestaande uit 3 dagdelen cursus, tijd voor ontspanning en (optioneel) verschillende activiteiten;
  • de cursus zal worden georganiseerd op een sfeervolle locatie in de Achterhoek;
  • Wij bieden vrijdagmiddag de gelegenheid voor diverse activiteiten;
  • accreditatie KNB: 8 PE-punten;
  • aantal deelnemers: minimaal 4, maximaal 6;
  • kosten: € 695,- (ex. BTW) inclusief koffie/thee, lunch, diner en overnachting.

 

Programma 

Vrijdag 2 november 2018

10.00         Cursusdeel 1: Beginnen met het einde voor ogen

  • Ambities in kaart: Wat is je gedroomde positie? (identiteit, werkterrein, kernactiviteiten, kernwaarden e.d.)

12.00          Lunch

13.00          Cursusdeel 2: Nulmeting: de huidige situatie in kaart

  • Verkennen van de huidige situatie aan de hand van een aantal aspecten die van belang zijn voor de kwaliteit van de organisatie;
  • Formuleren van doelstellingen en de stappen die leiden tot de gewenste situatie?
  • Intervisie: ‘de impact van je doelen/stappenplan op de huidige situatie’

16.00     (optioneel) middagprogramma met diverse activiteiten

19.30     Diner

Zaterdag 3 november 2018

8.00      Ontbijt

9.30       Cursusdeel 3: Leiderschap en (de impact van) communicatie

  • Afstemmen van de communicatie op je doelstellingen en ambities:
  • Gemotiveerde medewerkers en communicatie 3.0.

12.30   Evaluatie en afsluiting

Werkwijze

De cursus heeft een interactief programma met zowel informatieve, reflectieve als praktische onderdelen, waarin veel ruimte is voor uitwisseling van kennis en ervaringen met de docenten en medecursisten. De inbreng van eigen situaties vormt een belangrijk onderdeel van de cursus. Er wordt gewerkt in kleine groepen (max 6 personen). Met behulp van korte opdrachten wordt de situatie voor het eigen kantoor in kaart gebracht en worden tools aangereikt om een en ander in de praktijk te brengen binnen het eigen kantoor.

Inschrijven training